Singurul ziar din lume lansat o dată la patru ani, disponibil în 2024. Povestea din spatele tabloidului unic
La Bougie du Sapeur, un ziar cvadrienal de 20 de pagini, a făcut din nou senzație la chioșcurile de presă din Franța odată cu lansarea ediției din 29 februarie 2024.
O dată la patru ani
Acest tabloid este cunoscut pentru un lucru: este publicat doar o dată la patru ani, în data de 29 februarie, marcând astfel anii bisecți.
Cu toate că aparițiile sunt rare, La Bougie du Sapeur a reușit să câștige un loc special în inimile cititorilor.
Ziarul a fost creat pentru prima dată în 1980 de către un grup de prieteni care doreau să aducă un zâmbet pe buzele oamenilor.
Conceput ca fiind o sursă de umor și satiră, La Bougie du Sapeur a devenit rapid o tradiție a presei franceze. Tirajul său este de aproximativ 200.000 de exemplare, iar prețul de vânzare de 4,90 euro își depășește cu mult costurile de producție.
Editorul Jean d’Indy, responsabil, de asemenea, și pentru Jockey Club, a dezvăluit că ziarul este rezultatul colaborării amuzante dintre câțiva prieteni.
Aceștia se întâlnesc în mod regulat într-un bar pentru a discuta și a concepe idei în timp ce savurează băuturi.
La Bougie du Sapeur, un ziar satiric
La Bougie du Sapeur adoptă un stil de satiră care se opune corectitudinii politice. Deși este structurat ca un ziar obișnuit, cu secțiuni dedicate politicilor, sportului, afacerilor internaționale și altor subiecte, articolele sunt concepute ca niște comentarii pline de umor.
Titlul principal al ediției din 2024, „Vom fi cu toții inteligenți”, este exemplu în acest sens, prezentând o perspectivă amuzantă asupra relației dintre inteligența artificială și realizările umane.
În paginile dedicate actualității internaționale, ziarul satirizează diverse evenimente și personalități. De exemplu, un scurt articol le reamintește francezilor cine a fost cel mai „uşor de uitat” dintre prim-miniștrii britanici moderni, cu emfază pe Liz Truss.
În domeniul sportului, La Bougie du Sapeur sugerează chiar crearea unui premiu Winston Churchill pentru prima persoană eliminată la Jocurile Olimpice, bazându-se pe motto-ul lui Churchill, „No Sport”.
De unde și-a numele acest ziar, de fapt
Originea numelui ziarului se regăsește într-un personaj din desene animate franceze vechi, Le Sapeur Camembert, care era un soldat nătâng prezent în benzile desenate despre viața în armată în anii 1890.
Trebuie menționat că La Bougie du Sapeur nu este disponibil online și poate fi achiziționat doar de la chioșcurile de presă. Se poate spune că această alegere strategică subliniază dorința de a menține autenticitatea și tradiția ziarului.